دسته بندی : برنامه ها

افتتاح مجموعه فرهنگی آموزشی سرای عطار1393/3/5

مجتمع فرهنگی آموزشی سرای عطار با حضور حضرت آیت الله محسن اراکی (نماینده محترم مقام معظم رهبری و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)،حضرت آیت الله سید حامد علم الهدی و جناب آقای سید عماد الدین متقی و هیات همراه از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، رسول زرگرپور استاندار معزز استان اصفهان،معاونین محترم استانداری،اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان،شهرداران مناطق شهری و جمعی از مقامات نظامی و انتظامی استان به طور رسمی افتتاح گردید.

این مراسم رسما پس از نماز مغرب و عشا روز پنج شنبه 01/03/1393 شروع و پس از خیر مقدم توسط مدیر روابط عمومی مجتمع ، گروه موسیقی ناسوت به اجرای برنامه پرداختند و پس از آن آیت اله محسن اراکی به سخنرانی پرداختند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام تاکید بسیاری بر انجام فعالیت‌های اقتصادی به منظور تامین نیاز دیگران دارد، گفت: در روایات دینی و مذهبی بسیاری تاکید شده که تامین نیاز مردم جامعه از درآمد فعالیت‌های اقتصادی، یکی از بزرگترین عبادت‌ها به شمار می‌رود. آیت ‌الله  محسن اراکی که به منظور افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی آموزشی سرای عطار به اصفهان سفر کرده بود، با اشاره به اینکه تامین منافع عمومی، بخشی از فعالیت‌هایی است که باید حتماً در جامعه انجام شود، اظهار داشت: خداوند به انسان‌های توانا و دارا تاکید کرده که از ثروت خود برای آبادانی زمین و تامین نیازهای دیگران استفاده کنند؛ تامین نیازهای دیگران، یعنی بخشندگی و این بخشندگی یکی از بهترین اعمالی است که انسان‌ها می‌توانند به انجام رسانند. او با بیان اینکه انجام فعالیت‌های خیریه می‌تواند موجبات پیشرفت و توسعه کشور را فراهم آورد، ادامه داد: مردم ایران اسلامی فعالیت‌های خیر بسیار زیادی انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها قابل تقدیر است اما باید شرایطی ایجاد شود تا این فعالیت‌ها توسعه یابد و همه افراد جامعه را در بر گیرد.
پس از صحبت های آیت الله اراکی، استاندار اصفهان، دکتر زرگر پور به سخنرانی پرداخته و عنوان نمودند : مردم این استان همواره برای انجام فعالیت‌های خیر و عام‌المنفعه پیش‌قدم بوده‌اند و همواره در شرایط مورد نیاز، بدون هیچ‌ چشم‌داشت مالی و اجتماعی، به وظیفه دینی خود عمل کرده‌اند. رسول زرگرپور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی آموزشی سرای عطار با اشاره به فعالیت 500 نهاد خیریه در استان اصفهان، اظهار داشت: فعالیت‌های خیر در این استان به اندازه‌ای پیشرفت و تعالی داشته که اکنون بسیاری از خیریه‌های اصفهان به صورت تخصصی و در رشته‌های مختلفی مانند مسکن‌سازی، مدرسه‌سازی، مسجدسازی و... فعالیت می‌کنند. او با اشاره به اینکه همواره افتخار می‌کنیم که مردم اصفهان با چنین خلوص نیتی نسبت به انجام فعالیت‌های خیر اقدام می‌کنند، افزود: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود خیران فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که وظیفه دولت است اما آنها با حسن نیت بسیار بالای خود، چنین فعالیت‌هایی را به انجام می‌رسانند و هیچ چشم‌داشتی هم ندارند. استاندار اصفهان با اشاره به ساخت مجموعه فرهنگی آموزشی سرای عطار، تصریح کرد: من به سازندگان این مجموعه بزرگ غبطه می‌خورم که در حال آباد کردن آخرت خود هستند و ما هنوز هیچ فعالیتی برای زندگی ابدی خود در جهان آخرت انجام نداده‌ایم.
مدیرعامل گروه صنعتی و شیمیایی ریف و پایه‌گذار مجتمع فرهنگی آموزشی سرای عطار نیز در خصوص افتتاح این مجتمع عنوان می نماید: «با پایه‌گذاری این مجتمع تلاش می‌کنیم تا ادامه دهنده راه گذشتگان باشیم؛ گذشتگانی که از همه سرمایه و دارایی‌های خود گذشتند تا فعالیت‌های عام‌المنفعه انجام دهند و دریچه‌ای خیر به روی مردم باز کنند.». مجید تباشیری اصفهانی با تاکید بر اینکه تصمیم‌ گرفتیم با ایجاد سبکی جدید، فعالیت‌های مختلف نیکوکاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، ادامه می‌دهد: «با آغاز فعالیت رسمی مجتمع فرهنگی آموزشی سرای عطار، عزاداری امام حسین(ع)، کمک به کودکان بی‌سرپرست، برگزاری مراسم و جشن‌های ملی و مذهبی و... به بهترین شکل ممکن انجام می‌گیرد.»
وی در ادامه می افزاید کمک به خانواده های نیازمند و انجام امورعام المنفعه در تمامی حوزه‌های مورد نیاز با حفظ کرامت انسانی ، مهمترین هدف ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی سرای عطار می باشد.